Pogled u “Zmajevo srce”

20150805_valentin_zagar_mala05.08.2015.

Jučerašnje planinarenje na vrh Nizkih Tatri danas uzima danak. Naime, izgorio sam od sunca. Eh, ali to me neće spriječiti da opet idem negdje u planine.

Ovaj put mažem kožu sa kremom protiv sunca i spreman sam za nove planinarske avanture.

Ali danas ipak malo lakše. Prvo idem na utvrdu Strečno. To je dvadesetak km od mjesta gdje sam smješten. Ovdje se plaća i parkiranje, ali nalazim mjesto gdje ostavljam auto potpuno besplatno. Doduše, imam više hodanja do utvrde, ali to je cijena besplatnosti.

Ulaznica u Strečno košta 5 eura. Zvuči puno, ali tko zna kad ću opet dolaziti ovamo pa mi nije žao. Razgledanje utvrde je uz vodičku Ivanu koja voli zafrkavati klince. Od nje saznajemo da je utvrda nastala u 14 stoljeću. Imala je burnu povijest kao i mnoge druge utvrde. Najbolje godine su bile krajem 17-tog stoljeća da bi kasnije bila dosta oštećena. 70-tih godina 20-tog stoljeća su bili radovi na rekonstrukciji utvrde da bi dostigla današnji izgled. Ovdje je sniman i američki film Dragonheart tj Zmajevo srce. Gledamo razne sobe i kule. Na kraju nam Ivana kaže da smo prošli 490 stepenica. Vau, zar to nije slično planinarenju!

Nakon posjeta utvrdi Strečno, idem kroz grad Žilina do sela Lietava radi posjeta istoimenoj utvrdi. Od auta imam oko pola sata hodanja uzbrdo. Cesta prvo vodi kroz selo, zatim pet minuta kroz polje. A sunce prži li ga, prži. Sigurno je 30 stupnjeva u hladu. Kroz polje je teško hodati upravo zbog sunca, ali srećom, uskoro zalazim u šumu i idem tim putem još dvadesetak minuta. Nakon što sam pronašao kutiju, približavam se utvrdi Lietava (633 m/nv). Vidim da do utvrde ide još troje ljudi. Pitam ih odakle su, pa kažu obitelj Hubačkovi iz Zlina u Češkoj. Zajedno malo razgledavamo utvrdu i pravimo pregršt fotografija.

Pohvalno je da je i ova utvrda u rekonstrukciji. Gdje samo nađu tolike radnike, pitam se!

Nakon utvrde posjećujem još jedno mjesto u blizini (naravno, zbog geocachinga), a zatim idem natrag prema autu. Dok silazim, počinje puhati vjetar i ima dosta grmljavine. Plašim se da ću pokisnuti, ali to se nije dogodilo. Od kiše nema ni k.

Za kraj odlazim do rođaka koji živi petnaestak minuta vožnje dalje.

Drugi planinarski dan nije bio tako atraktivan kao jučer, ali ipak sam posjetio dvije srednjovjekovne utvrde. Mogu biti zadovoljan sa izletom.